Saturday, December 25, 2010

Menantu baru mak

Huh, akhirnya mak sambut menantu yg ke-empat. Lama tul mak menanti & mencari menantu ne... Asal jer mak aku bukak mulut cite pasal kawen, dan2 abg jan aku pusing citer... Kadang2, dia plak yg suh mak aku kawen dulu... hehehe... Dah bape org kawan2 @ sedara rekemen calon isteri unt abg aku ne, suma ditolak mentah2, tapi bila kawan AIM mak tunjuk gmbar kak ikin, terus dia x kata apa2..

After few months, mak call kata nak g meminang (March 2010). Uiks tekejut aku, terus aku balik Juru, smpai sggup ponteng test... huhuhu, seb bek score paper tu.. Depa btunang lama gak, gara2 Abg Jan aku yg bernazar nak kawen di bulan Muharam. Akhirnya, depa slamat diijabkabulkan pada 11 Dec 2010 @ 5 Muharam 1432H.

Yg ne plak anak angkat mak aku. Nama dia Idzuan, dia mmg dah lama dok ngan mak aku, dia ne anak yatim piatu. Dia btunang awal drpd abg jan. Waktu mak g mmninang unt dia, mak kata kat ktorg,
"Huh, klu Jan dah ada calon kan senang. Boleh lar kita wat kenduri serentak"
Akhirnya, hajat mak ttunai gak. Dia nikah 5 Dec 2010, sanding belah pompuan, 12 dec. Jadinya, mak aku wat kenduri sambut menantu 19 Dec 2010. Meriah woooo.... 2 pasang pengantin. Kul 1.30pm dah kena masak lauk unt 2nd round. Bunga telur 3000 biji abissss....

Pasne, mak sambut cucu ler pulak.... hehehe... Semoga abg jan + kak ikin & wan + timah berbahagia hingga ke syurga. Amin....

No comments: