Thursday, June 23, 2011

ABC 123

Aku dok kat depan, kiri no. 3, yg pakai cekak merah.

1986 Aku jejakkan kaki ke Tadika Kemas Kg. Sekolah Juru. Cikgu aku namanya Cikgu Nah, dibantu oleh Kak Shimah. Hari pertama, mak ngan ayah hantar aku. Masuk je dlm kelas, aku mula pegang tgn mak. Cikgu suh dok sama ngan kengkawan yg len. Mak pusing jer nak kuar dr kelas tu, aku kuarkan loudspeaker aku.
"uwaaaa... nak ikut mak balik...."

Nak terlondeh kain mak aku bgayut... udahnyer, mak teman aku dlm kelas. Dia dok kat belakang, aku lak, kejap2 toleh ke dia, nak make sure mak x balik, hehehe... Klu x salah aku, 3 hari gak aku wat perangai. Sampai aku dpt kawan baru, Nani, baru aku x peduli kat mak lagi. Huh... nasib baik anak aku x ikut perangai jakun aku tu. Faris g tadika, siap cakap:

"ummi x yah masuk dalam larr... Klu ummi nak balik, balik lar... Nnt faris balik naik van skolah.... " independent sungguh, aku jer yg was2.... hehehe...

Persembahan akhir tahun. Nyanyi lagu Negaraku.

No comments: