Tuesday, November 9, 2010

Bali - Nov 2007

My 1st company trip. 5d4n. Poya2 ngan opismate. 1st time aku nek Airasia. Sempit nak mampus compare to MAS.



Nek sewel gak aku rindu kat Faris. Since his birthday smpai ke hari aku nak berangkat ke Bali, aku x penah tinggalkan dia walau semalam. Keje bz cmner pon aku akan balik tido ngan dia. Disebabkan aku x berani nak tggalkan dia berdua ngan Walid, Abg Jan dtg amek dia. Pas Walid hantar aku g opis, Walid hantar diorg g Duta, nek bas balik Juru. Dia dgn gembira lambai aku masa tggalkan aku kat opis. Dia x kisah tul nak pisah ngan aku sbb dia lebih teruja nak nek bas for 1st time. Huh, kids nowadays.

Bali bagiku adalah syurga membeli belah. Manakan x, ttba jadi jutawan kat sana. Masa tu exchanges rate murah. Aku tukar rm500++ dpt dlm Rupiah 1.4m . Hahaha... memang sonot & x dpt digambarkan rasa bergelar jutawan. Bygkan betapa havoc nya kami tawar menawar, maklomlar, bahasa sama. Tgok jer bas pelancong Mesia, org yg menjual tu kejar kitorg smpai ke pintu bas. Kdg2 cm terpaksa membeli, sbb dh x larat nak lari... Kak Ani x yah citer lar, suma nak diborongnyer... Dia mmg suka bjln ngan aku, sbb aku jenis layan jer. Aku kata kat dia, klu suka, ada duit, beli jer lar... Bkn selalu. Hahaha...

Hotel bek giler, dpn bilik aku ada swimming pool. Smpai ke tgh mlm boys dok mandi manda, happening giler... Sbb aku x bw family, aku dok sebilik ngan Kak Zaini & Aisyah (refer gambar). Huh, bygkan btp havoc nyer kami.


Bali, aku teringin datang semula, tapi ngan Family. Klu ada rezeki lebih, dapat bawa mak kan best.... InsyaALLAH. Ya, ALLAH, murahkanlah rezeki ku, Sihatkanlah tubuhku & Lapangkanlah masaku.

No comments: