Monday, November 8, 2010

Petrosains - 30-10-2010

Dah lama giler abg dok merungut nak g petrosains. Dia rindu nak nek heli simulator kat situ. Kebetulan hari ne aku x der kelas & mengenangkan kitorang x pernah g jalan2 berempat (ada skali aku cuba gi Giant 13, baru masuk dlm giant, adik meraung2 dr masuk smpai aku mengalah & terus blik umah). So, aku ngan walid, nak try-test, smada adik dh leh g jln2 lom.

Pagi tu bangun jer terus aku suh abg mandi, nk g jln2 bila adik bgun tdo kata aku. Saja nak suprise kunun2. Sudahnyer, x smpai stgh jam, lepas penat ddesak abg, aku kata nak pi petrosains. Huh, melompat dia. Tup2 adik bangun awal, yak2 lak tu. Terus aku mandikan adik, padahal lom kul 8am lg pon. Adik x kisah mandi awal, tp klu lewat, dia akan merengek smpai kita mandikan dia, baru diam. Masuk jer dlm kete, Adik wat ghupa excited. Maklumlar, klu x g umah nenek @ blik Juru, adik hanya mmerap di umah jer... Sian dia kan... x mcm abg dulu, weken jer, kitorang mmg akan kuar jln2.. Tp sbb ummi bz ngan weken class, suma org terabai. Maafkan ummi anak2 ku. Maaf ummi walid ku sayang. Ummi akan cuba cari masa unt jln ngan kirang pas ne.

Ne lar ghupa adik ngan abg yg excited tuh (aku x leh amik gmbr muka adik full, sbb dia asek toleh kiri kanan, padahal abg dh penat control macho, hehehe....) :
Sampai kat KLCC, abg wat perangai x nak bekpes. Menonong2 nk masuk terus. Huh, nek pening pala hotak aku, sbb x bekpes. Yg pasti adik sama excited ngan abg, dia x nak dok dlm stroller. Dia nak aku dokong dia sbb dia nak capai suma mende yg dia berkenan. Yg x tahan tu, suma dia nak masuk dlm mulut. Apa Abg wat suma nak di ikutnyer... Adik2, betul2 photostat abg, sket pon x nmpak feminin. Lasak tul. Sudahnyer, walid masukkan dlm kangaroo pouch & kendong adik smpai habis jalan.

Yg pasti Abg ngan adik really enjoy the outing. Ummi pon puas hati, wlaupon ttggal kanggaroo pouch adik kat KLCC. X per lar adik, gaji nnt, ummi yg baru ok. Sayang anak2 ummi, sayang walid juga.

No comments: