Wednesday, September 25, 2013

Kembara Mencari Diri - Part 6 : Kusut yang makin terlerai

Lembap cm siput nk bukak blogspot ne… x kan nk kene beli host sendiri kot?? Tensen tul, dr idea bercambah smpai dh ilang idea. Cam ne nak update ne? Nk mula dr mana yek??
BTW, aku br lunjurkan kaki & rehatkan pinggang smbil tgok Diandra pastu smbung ke Jodoh itu milik kita… hehehhe… kunun2 rewardkan diri pas 8hrs travel sensorang td. Huh, it’s really tiring day. Last nite got called by my manager, need to replace him for a miting @ Kluang. Huh, sounds like kluang tu cm Klang kan?? Cm kluang tu kt blkang umah aku jer… Jauhh kot… almost 350km one way. Yg aku lg hangin, miting tu ciput jer, less than 30mins hokeyy… Tp nk wat camner, dh keje, kene lar wat kan. Klu x wat kang kene terminate contract, silap2 ngan aku pon kene terminate… huhuhu…
Aku eksited sbb tu x leh tdo ok. Td masa bosan driving sensorng aku pon capai tpon & call my bff. Borak nyer borak, end up both of us having gud plan for our future. Tp tu adalah plan rahsia yg aku akan announce pada umum klu ianya dh terlaksana. Make it simple, I plan to start it once I complete my SEE, probably by Jan 2014 & target to accomplish it within 4 months. X leh lelama, nnt cite jadik meleret & x best unt publish.
Kita ne kan, klu wat keje x bp nk ikhlas, plus nawaitu yg x bp betul mmg kita kan rasa penat sgt… Keje klu ikhlas nk plak tum mmg minat kita, cita2 dr kecik plak tu mesti kita enjoy bila wat. X kan terasa penat kan.. So, aku dh bertekad hari ne yg aku akan kejar cita2 aku yg aku terlupa tu. (p/s:boleh plak lupa cecite sendirik). One time, I’m lost… can’t find my own way back. I’m too tired, that’s why I’m just going with the flow. Sedaq2 dh jadik Sr. Engineer. Hahaha… Dh umoq 33 tahun ne br dok pikiaq2 balik, apa yg x kena ngan jiwa aku ne. Slalu sgt aku rasa jadik engineer ne cm unsung hero. Ye lar, bak kata PM Dr. Noh, bila KLCC tu siap ttgak, ada x org Tanya sapa yg design layout dia? Sapa architect dia? Sapa Civil Engineer dia, sapa M&E Engineer dia?? X der kan? Abis2 sgt org kata, baguih nooo petronas, ada twin tower yg cantik… Huh, it’s real world dear. Engineers always become unsung heroes. Aku plak makin paham kenapa bos2 yg interview aku dulu menitik beratkan “we’re prefer man candidates” Bukan sebab gender discrimination, this is fact. Aku dh mula rasa tbeban dgn title Sr Engineer aku. Yes, income mmg bbaloi tp Susah tul nk dpt “work-life balance”. Baby sitter aku dh surrender lepas raya ritu. Dia dh x bk jg anak2 aku klu aku blik lambat. Disebabkan faktor2 ne lah aku rasa tewas pd diri sendiri. Slalunya, suami @ org lelaki yg kawen ngan kerjaya, tp aku pon kawen ngan kerjaya gak… Tolong lah, aku nk kejar cita2 asal aku. It’s almost a year I’m thinking of it. Tp x der kekuatan unt bmula. X der masa. Tp hari ne aku dh nekad. Yes, I’m going back to the track… Yuuuhuuu… I’m coming.
I feel like starting my new life after raya. Completely new! Having a new partner as unsung engineer, my degree journey almost near to the end & lautan yang kurang bergelora, make me feel quite safe. Thanks Ya Allah kerna mendengar rintihanku. KAUlah peneman setia. Betul kata John Gray, kadangkala manusia ne cm getah. Menganjal bila ditarik. Ada yang terputus, tp ada yg melantun balik ke asal. Kiranya, aku ne beruntung, sbb getah aku x putus. Dia melantun balik, walaupon dh x der rupa asal sbb dh kendur sket, but it’s still elastic. Masih boleh dipakai lar maknanya… hahaha… complicated kan. Blackaidid klu dh felling mmg suka tulis berbunga… hehehe… Memang betul Allah dh mula leraikan kusut aku.. Tak pe, pelan2 kayuh.. Go blackaidid go… May your dream come true.

 Sebab aku nk kejar cicite aku masa tecit dulu, tpaksa lar aku share gambaq budak tecit darjah 6 merah tu... Cikgu Ali ada komen ttg bakat terendam aku tu. Bila tgok gmbar ne, mesti tingat komen yg memberansangkan tu. hehehe...

Nickname Blackaidid aku dh pakai since aku kt AIGS lg.. So, bila belek2 gmbar remaja nakal ne, aku makin teruja..Go blackaidid go. InsyaALLAH, semoga aku berada di jalan yang benar. Amiinnn...

2 comments:

Unknown said...

suka...sbb pa aku tak tau hg ada blog
lepas ni leh layan..isi masa bosan aku kikikiki

Unknown said...

suka...cepa aku tak tau hg ada blog...
mmg duk tertnya lam hati...hg dah stop menulis kah...
lepas ni boleh isi masa bosan aku..kikikiki