Wednesday, September 8, 2010

Sama tapi tak serupa


Ahmad Faris Zakwan - 4 months (March 2004)
DOB : 30 Nov 2003





Nur Ailyssa Sofea - 2 months (end Dec 2008)
DOB : 09 Nov 2008





Nur Farisah Maisarah - 4 months (Aug. 2010)
DOB : 29 Apr 2010




Dulu, masa sofea bb lg, setiap kali Sarah (sepupu aku) mms gmbar terkini sofea, aku slalu tingat Faris masa kecik2. Skang bila dah umo 2 tahun, fizikalnyer, feminin abes... Tapi, ditengok perangainya bila dah besar, huh, memang cm faris, especially bila dia bgolek2 masa ngamuk bila permintaannya x dipenuhi. Hahaha....
Now, with my newborn, Maisarah, aku slalu terasa yg dia ne cm bayang2 Faris. Mgkin, aku slalu fikirkan sgt masa faris kecik2 kot... tapi mggu lepas masa aku g umah Ilah, dgn slumbernyer, Ilah kata :
"Wei, klon abg sebijik diri. Hang x rasa cm dokong faris ker??"
huhuhu.... nmpak gaya mmg depa ne seiras kan? Cuba korang tengok gmbar kat atas tu, sama tak??? Bila aku belek2 gmbar lama faris, bandingkan ngan gambar Maisarah, rasa cm gambar dari org yg sama.
Walau cmner pon, ummi tetap berbahagia dgn kedua2 putera & puteri ummi. Disamping anak buah yg berderet2 ne. Semoga anak2 ummi, jadi muslimin & muslimat yang soleh & solehah hendaknya.

No comments: