Sunday, April 14, 2013

Kembara Mencari Diri - Part 3 : Temporary Escapism

Kesan dari kelas ritu, aku cuba menikmati hidup, mencuri masa sendirik, dicelah2 kesempitan jadual padat.

Bagun pagi di hari sabtu, Walid dh siap2 unt g keje. Sllunya, dia cuti tp, aku bz. Tp tbalik lar plak. Aku dh jnji dgn diri sendiri, x nk wat pape keje opis weken ne. Just spend my time unt wat PSM sket, the rest, let it be free... Nk spend time ngan mak, walaupon sbnrnya dok buli mak wat itu ini, while aku makan jer...pstu gaduh ngan anak2... hua3x.  Walid plak tpaksa g keje weken ne sbb nk cover Isnin-Rabu walid ada course kt Bukit Tinggi, Pahang. Gosok uniform walid 2 pasang + slack + kemeja 5 pasang, pastu aku on FB, melahu.. sidai baju 2 trip (std weeken), prepare simple lunch ayam masak kicap cendawan & bakar ikan talapia. 

Petang, walid dh call b4 coming back, suh siap2, dia nk tunaikan hajat aku g pantai remis, kuala selangor carik exotic seafood. Last month, masa g dinner kt sana, aku nmpka byk tul siput2 yg dh susah nk nmpak, dijual murah kat sana. Lokan, besaq gile, kerang besaq, teloq ikan duri... whoaa.. cm nk borong suma, tp bila kenang2 yg dapoq aku sllu x berasap, aku lupakan lar niat murni tu.. Tp aku sumpah, klu mak mai sini, kompom, aku pi carik suma mende tu, mesti mak pon teruja.. klu kt kg la ne, depa juai lokan tu sekoq singgit, mahai sungguh.. kt pantai remis ne, 3 kg rm10 jer.. Sampai kat sana, huhh... hampanya aku, byk kedai tutup. Namun hajat aku nk cari teloq ikan tertunai dah.. Tada.. pagi ne, mak dh bertungkus lumus wat kari teloq ikan. pastu rebus mentarang.. siput yg dh berpuluh tahun mak x jmpa. Aku plak, jgn kata jumpa, dgr nama pon x penah.. Wat korg yg senasib ngan aku, korg tgok jer lar gambaq ihsan pakcik gugel ne. Aku malaih nk update gmbar yg mak masak.. (malas nk berebut tipon ngan anak2 aku)


Pas balik dr pantai remis smlm, kami g the store, carik barang sket unt walid nyer course. Kasut dh rabak, beg dh patah roda, sumanya kene bganti... pastu enjoy the dinner (sizzling mee) kt food court bwh tu, kitorg habis jer makan, food court pon tutup... huarghhh... dh kul 9 mlm rupanya..



Pagi ne, aku masih bermalas2, apa pon x wat... walau dlm hati, rasa bsalah, but I'm still doing nothing. PSM baru dpt 4 muka, hasil copy paste dr pak cik gugel gak.. Matlab telah berjaya di install, bila tgok demo jer, aku sangap, pastu aku tutup... hehehe... Nikmat kan hidup aku rini, Esok tgok lar... terbalik meja opis, ssb keje menimbun. This is just temporary escapism ya ukhtie...

No comments: