Thursday, October 21, 2010

Dari Mata turun ke hati...

Satu mende yg aku perhatikan unik tentang anak2 ku, mata depa memang cantik. Lumrah, mata baby mmg nampak "bersih & cantik" sbb depa x tgok mende 2 ngarut cm kita, hehehe...
Faris Zakwan - +- 1 year (2004)
Dulu masa Faris baby, suma org berkenan bila tengok mata dia, "besar-bulat-bersinar-anak mata warna hazel-mata putih "kebiru-biruan". Yg aku pasti, faris lar cucu mak aku yg bermata cantik, sebab yg len suma mata kuyu (sebab kami adik beradik pon memang mata kuyu), hahaha... Slalu org bertanya, mana mai lar plak mata anak aku bulat, warna hazel lak tu. Sedangkan mata aku dah ler kuyu, anak mata pon hitam jer. For all info, anak2 aku ngikut genetik sebelah my hubby. Klu tgok gambar dia kecik2 mmg mata dia cantik, bulu mata pon lentik. Tp bila dah tua2 ne, mata dia pon dah stim cam mata aku jer... hehehe....




Maisarah - 5 months (Sept. 2010)
Last 2 weeks aku g kenduri kawen Rya ngan Jega, mostly kengkawan opis aku tegur :
"cantiknya mata Maisarah, bulatnyer...bulu mata x lentik, tapi panjang & lebat"
hehehe... depa x tengok hari aku bersalin kat maisarah, bulu mata dia lentik giler. Mana2 misi mai, suma dok belek dia, pastu tengok aku. Siap sound yg mata adik, x sama ngan aku pon.... Sepanjang masa aku dlm pantang, suma yg mai memang dok berkenan kat bulu mata dia. Tapi my hubby dah kata, slalunya yg lentik tu akan gugur gak akhirnya... And now, when she's turn 6 month, mmg bulu mata dia x bape lentik tp, tetap panjang & lebat.
Abang, Adik, ummi nak tengok lagi 10 tahun mata korg masih bulat cam ne ker, dah kuyu cam mata ummi... hehehe.. Tak kisah lah, walau cmne pon mata korang Ummi ngan walid tetap sayang korang. Bak kata ummi :
"Dulu masa abang sorang2, ummi sayang abang 100%. Sekarang bila dah ada adik, ummi pon sayang adik 100%. So, kasih sayang ummi makin bayak lar, dah jadi 200%"
hahaha... too complicated to explain to abang. He'll try to count whatever number. After I'm giving birth kat adik, he said that my luv need to divide by two, half for him & another half to adik. So, my luv to him will reduce to half only. Tu yg aku cipta ayat atas tuh... nnt, bila abang dah dewasa, mesti abang paham kan.... LUV u all sooo muchhhh... muahhhhh...

No comments: