Sunday, October 24, 2010

Petang yg indah..

Pagi tadi g test emt, jawap soklan satu jer. Lom masuk soklan 2, PM kata :

"OK, masa dah tamat. Tolong kutip kertas jawapan..."

Loss 10 marks. Yg 20 marks soklan 1 pon lom tentu dpt 5 marks... hahaha

Dr yayasan ke city campus will take less than 5 mins. But, to find a parking it's damn difficult. Seb bek aku slalu wat reserve lot bapak aku.... hahaha.. Masuk dlm DK4, tengok ada beberapa org dh mula jawap test tekno. OMG, we;re late again...

Belek nyer belek soklan, huhuhu... x reti jawap pon... in fact, nak cari fomula pon terhegeh2... Apa nak jadi Linda woiii.... Leh lulus ker sem ne... 3 pointer... bye2..

Struggling for whole week. Dengan keje opis menimbun, keje umah x yah cite. Jumaat mlm sabtu, thegeh2 bagun kul 3.30am unt update markup copy yg site bmjm nak pakai. Hari ne outage busbar BMJM. Selagi btgh & klim x siap slagi tu lar mimpi aku x penah indah. Lom tutup buku unt projek tu, BBPX laks dtg... lg byk, 5mainhead, 8 substation, within 2 years... Aku paling benci keje retrofitting, serabut otak. Sundar lak dok pujuk2 aku, katanya, jgn anggap ne beban, anggap ne challenges. huhuhu......serabutnyer.....

Thanks GOD for sending me helping hands on sat. early morning. Ttba ada org ketuk umah smbil bg salam. Bibik dtg nak kemas umah. Uikss... x tpon pon. Tp sbb depa dah mai, aku suh jer lar ngemas ngan gosok baju. 4hrs rm60 (rate per hour rm15 for 2 bibik), bkilat bilik air aku, bersih giler dapo aku. Uniform walid ngan abg dah siap gosok... Memang berbaloi, korban rm60 for my precious hour. Almost 10am, baru bibik perasan yg depa salah umah, sptutnya bkn cuci umah aku, tp org len, depa dah salah paham.. hahaha... nasib lar org tu, yg pasti aku gembira.

Aku siap masak sambal sotong, ayam goreng ala mamak ngan wat sayo bayam sblum g kampus. X penah aku smpat masak cm ne klu mggu2 sblom ne, bangun kul 5 pagi pon, keje umah x penah siap. Mlm aku ponteng kelas, Maisarah bknnyer mau dok ngan walid klu malam... Aku dh malas nak gaduh ngan Walid, dh serabut dgr maisarah nangis.. Lgpon asgment tekno x wat lg. Smlm menaip asgmen smbil meriba Maisarah. Bertuah nyer anak...

What a miserable weeks. Hope, tommorow will start with a good news. Petang ne aku dh x peduli apa nak jadi. Aku nak rehat, main2 ngan Faris ngan Maisarah. X nak wat apa2.... Rasa cm nak jalan2 jer.... Cam ner yek nak ngayat walid, since ada Maisarah, kesian kat abg. Asek terperuk kat umah jer.... Ya ALLAH, kembalikan masa lapang ku. Kembalikan kegembiraanku...
Amin....

No comments: